Katedra českého jazyka
a literatury s didaktikou
Pedagogická fakulta
Ostravská univerzita v Ostravě
Mlýnská 5
701 03 Ostrava
přidat příspěvek | zpět na konferenci
Re: Učitelova evaluační replika realizovaná v rámci výukového dialogu vedeného s jinojazyčným žákem |
---|
Děkuji za diskusní poznámku. Sama jsem si po napsání příspěvku nebyla zcela jistá, zda se mi podařila dostatečně jasně vyjádřit skutečnost, že evaluační repliku je nutno začít vnímat jako možnost povzbuzení, které je v průběhu výchovně-vzdělávacího procesu "životně" důležité nejen pro nečeské děti. Učitelova evaluační repliky dosud často pojatá jako vcelku bezvýznamné, avšak z hlediska formy nutné doplnění výukového dialogu by se v budoucnu mohla ubírat právě tímto směrem. |
Kamila Sekerová | 14. 04. 2009 (16:50:57) | reagovat |
Učitelova evaluační replika realizovaná v rámci výukového dialogu vedeného s jinojazyčným žákem |
---|
Oceňuji drobný postřeh autorky K. Sekerové, jímž se zastává učitelského echa v oprávněných případech, k nimž jistě patří i některé situace při rozhovoru učitele s žákem jiné než české národnosti. Souhlasím, že učitel takto může žáka povzbudit, utvrdit ho v tom, že žák odpověděl správně. Myslím si podle svých zkušeností, že podobné situace dost často nastávají i při výuce českých dětí mladšího školního věku; ty si rády odvodí z učitelova echa, že měly pravdu. Pak takové "opakování" po žákovi není samoúčelné. Je to jen jiná forma souhlasu. |
Jana Svobodová | 25. 03. 2009 (15:23:52) | reagovat |
© Ostravská univerzita 2008 - 2024
Ostravská univerzita, Dvořákova 7, 701 03 Ostrava