Katedra českého jazyka
a literatury s didaktikou
Pedagogická fakulta
Ostravská univerzita v Ostravě
Mlýnská 5
701 03 Ostrava


 

Diskuse k příspěvku

Podmínky pro výuku komunikace na ZŠ v předmětu Český jazyk a literatura

přidat příspěvek | zpět na konferenci

Re: Interaktivní učebnice
Milý kolego, děkuji za vyjádřenou "podporu". Snažím se skutečně "bojovat" za zkvalitnění současných učebnic češtiny (téměř kudy chodím) a vidím i v ostatních příspěvcích, že nejsem sama, komu není jejich podoba lhostejná. Je nám zajisté všem jasné, že kvalitní učebnice není ta, která je vytištěna na křídovém papíře a která je až "cirkusově" barevná. Domnívám se, že žádný učitel češtiny není nadšen, pokud učebnice nabádá žáky příliš často k činnostem odvádějícím pozornost od jazykové problematiky.
Radana Metelková Svobodová | 30. 04. 2009 (15:08:46) | reagovat
Interaktivní učebnice
Mimo zajímavé výsledky průzkumných sond mezi studenty OU jsou neméně zajímavé autorčiny oprávněně kritické pohledy na současné učebnice. Je potěšitelné, že si učitelé umějí pomoci k propojení vnitropředmětových vztahů i bez pomoci učebnic a že se začíná výuka více orientovat na komunikaci.
Osobně mě bude zajímat, jak se s touto problematikou vypořádají připravované tzv. interaktivní učebnice. Budou se autoři orientovat pouze na líbivý vzhled a nové možnosti využití výpočetní techniky, nebo také vyslechnou oprávněné výtky, které zazněly např. v tomto článku?
Radim Šink | 30. 04. 2009 (08:48:31) | reagovat
Re: Podmínky pro výuku komunikace na ZŠ v předmětu Český jazyk a literatura
Děkuji za reakci na příspěvek. Také pevně doufám, že výsledky "ověřování situace v terénu" i v příštích letech budou pozitivní. Věřím, že snad i naše "volání" po kvalitnějších a komunikačně propracovanějších učebnicích českého jazyka někdo zaslechne.
Radana Metelková Svobodová | 14. 04. 2009 (09:05:18) | reagovat
Podmínky pro výuku komunikace na ZŠ v předmětu Český jazyk a literatura
V široce pojatém příspěvku mě zaujaly výsledky prováděných sond, kterými si autorka jako vysokoškolská učitelka ověřuje na posluchačích kombinovaného studia, zda se situace "v terénu" mění k lepšímu. Zdá se mi, že mírný optimismus je na místě. Kreativní učitel si poradí i tehdy, když mu učebnice situaci příliš neusnadňuje.
Jana Svobodová | 12. 04. 2009 (23:53:18) | reagovat

Aktualizace: 27. 05. 2010


© Ostravská univerzita 2008 - 2024
Ostravská univerzita, Dvořákova 7, 701 03 Ostrava

Technický kontakt