Katedra pedagogiky a andragogiky
Pedagogická fakulta
Ostravská univerzita v Ostravě
Fráni Šrámka 3
709 00 Ostrava - Mariánské Hory
17. 3. 2016 | |
---|---|
09:00-10:30 | prezence účastníků vstupní hala PdF OU, Mlýnská 5, Ostrava |
10:30-10:45 | zahájení konference: zdravice děkana PdF OU v Ostravě, doc. Mgr. Tomáše Jarmary, Ph.D a Ing. Pražáka, Ph.D. (Magistrát města Ostravy) a doc. PhDr. Tomáše Čecha, Ph.D., předsedy ČPdS Učebna G301 |
10:45-12:30 | přednášky v plénu |
10:45-11:15 | Dr.h.c. prof. PhDr. Beata Kosová, CSc., PdF UMB Banská Bystrica: Výzvy súčasného sveta pre premeny školy a edukácie |
11:15-11:45 | PhDr. Zuzana Sikorová, Ph.D., PdF OU, Ostrava: Možnosti využití scaffolding při zkoumání podpory učení žáků, založeném na práci s výukovými materiály |
11:45-12:15 | prof. PhDr. Anna Hogenová, CSc., PedF UK Praha: Vzdělávání v planetární době |
12:15-12:30 | diskuse |
12:30-14:00 | oběd |
14:00-17:00 | jednání v sekcích Přestávka na občerstvení 15:30 - 15:45 |
18:00 | Společenský večer s hudbou Menza OU, Reální 5, budova D |
18. 3. 2016 | |
9:00-11:30 | Jednání v sekcích Přestávka na občerstvení 10:15-10:30 |
11:15 | Zakončení konference doc. PhDr. Tomáš Čech, Ph.D., předseda ČPdS PaedDr. Miriam Prokešová, Ph.D., předsedkyně ostravské pobočky ČPdS Učebna G301 |
12:00 | První společné setkání sekce ČPdS pro pedagogiku volného času |
Moderuje: doc. PhDr. Josef Malach, CSc.
Učebna G503 - 5. patro
14:00 - 15:30 hod.
1. doc. PhDr. Mgr. Tomáš Janík, Ph.D., Mgr. Eva Minaříková, Ph.D., Mgr. Miroslav Janík: Analýza výzkumných poznatků a zahraničních zkušeností jako východisko pro koncipování adaptačního období pro začínají učitele
2.doc. PhDr. Josef Malach, CSc., Mgr. Milan Chmura, Ph.D.: Příprava vysokoškolských učitelů na pedagogickou činnost ve vybraných zemích jako součást systému zajištění kvality
3. Mgr. et Mgr. Michaela Spurná, Mgr. Karolína Pešková, Ph.D., Mgr. Tomáš Janko, Ph.D.: Vnímání kurikulárních změn učiteli po deseti letech od implementace reformy: tvorba a pilotáž výzkumného nástroje
4. Mgr. Kamil Janiš, Ph.D.: Mohou školy reagovat na aktuální požadavky?
5. Dr. hab. Barbara Grabowska, dr. Łukasz Kwadrans: Szkolnictwo narodowościowe w Polsce – rzeczywistość i perspektywy
6. Mgr. Bc. Michal Pařízek: Vybrané aspekty celostního vzdělávání ve světě? Podněty pro vzdělávání a osobnostní růst pedagogů v České republice
15:30 - 15:45 Přestávka na občerstvení, 5. patro
15:45 - 17:00
7. Mgr. Miroslava Jirásková: Prožívání životní naplněnosti a existenciálního zakotvení v kontextu vybraných osobnostních rysů u budoucích učitelů
8. Mgr. Alexandra Tomášová: Předškolní vzdělávání a některé aspekty z praxe
9. doc. MgA. Stanislav Suda, Ph.D.: Experimentální dramatika k možnostem esejů
10. Mgr. Josef Nota, Ph.D.: Experimentální dramatika: autorské čtení na 1. stupni ZŠ
11. Mgr. Hana Havlínová: Trendy rozvíjení počáteční čtenářské gramotnosti v běžné základní škole
Moderuje: doc. PaedDr. Petr Franiok, Ph.D.
Učebna G510 - 5. patro
14:00 - 15:30
1. doc. PaedDr. Petr Franiok, Ph.D.: Limity inkluze ve vzdělávání žáků s mentálním postižením
2.Mgr. Petr Koubek: Inkluzivní výuka – vztah a znalost
3. Mgr. Marie Najmonová: Inkluzivní didaktika jako součást přípravy studentů učitelství
4. PhDr. Jiřina Novotná: Téma inkluze na úrovni vyššího sekundárního vzdělávání
5. Mgr. Anna Sádovská, PhD.: Desať minut do inklúzie (alebo viac?)
6. Mgr. Lucie Hájková: Vstup žáků s odlišným mateřským jazykem na základní školy v České republice
15:00 - 15:45 Přestávka na občerstvení, 5. patro
15:45 - 17:00 hod.
7. Mgr. et Mgr. Veronika Kolaříková: Využití konstruktivistických teorií učení v prostředí muzea (jejich přínosy i překážky procesu konstrukce národní identity žáků
8. prof. PhDr. Ladislav Franek, CSc.: Translatológtia a štúdium cudzích jazykov
9. PhDr. Aleš Kaplan, Ph.D.: Pohybová neúspěšnost v životě dítěte
10. Mgr. Tomasz Gebel: Rola rodzin zastępczych we wspieraniu współczesnej rodziny
Moderuje: PaedDr. Miriam Prokešová, Ph.D.
Učebna G313 - 3. patro
14:00 - 15:30 hod.
1. doc. PhDr. Vladimír Spousta, CSc.: Z čeho vyrůstají kořeny plnohodnotného bytí?
2.doc. PaedDr. Milena Lipnická, PhD.: Skúmanie prekonceptov v 6-ročných detí o morálnych hodnotách v súčasnom svete
3. doc. PaedDr. Simoneta Babiaková, PhD.: Deti na prahu vzdelávania o jazyku a jeho prostriedkoch
4. Mgr. Mariana Cabanová, PhD.: Pregramotné spôsobilosti detí na prahu vzdelávania a ich diagnostikovanie
5. prof. PhDr. Ivo Jirásek, Ph.D.: Komiks a životní styl – téma pedagogiky volného času a rekreologie
6. Mgr. Vanda Vaníčková: Současný svět ve vzdělávacím oboru Občanský a společenskovědní základ
15:30 - 15.45 Přestávka na občerstvení, 5. patro
15:30 - 17:00
7. Bc. Veronika Mlčáková: Identita jako paradigma postmoderní edukace ve vztahu k vybraným RVP na SŠ
8. prof. PaedDr. Alena Doušková, PhD.: Aktuálne otázky riadenia discipliny v triede
9. Mgr. Ivana Ostřanská: Edukační aktivity muzea a jejich role ve školní výuce (na příkladu Muzea regionu Valašsko, p.o.)
10. Mgr. Bc. Žaneta Káňová, Ph.D. a Mgr. Taťána Gobelová, Ph.D.: Velká témata
pro malé myslitele
11. Mgr. Daniela Vrabcová, Ph.D.: Mezigenerační vzdělávací mobilita jako ukazatel ve vzdělávání a srovnávací pedagogice
Sekce A: Škola, učitel a vzdělávání v perspektivách vývoje
Moderuje:
Učebna G503 - 5. patro
9:00 - 10:15 hod.
1. dr hab. Anna Szafrańska-Gajdzica: Przewodnik, tłumacz, ideolog czy indoktrynator? Nauczyciel w środowisku zróżnicowanym kulturow
2.Mgr. Lucie Kučerová: Škola v dobovém diskurzu komunistického ideálu
3. PhDr. PaedDr. Martina Kosturková, PhD.: Hodnotenie rozvoja vybraných komponentov kritického myslenia žiakmi ZŠ v SR
4. Mgr. Jan Petr, Ph.D.: Metodické problémy sběru dat pro účely formativního hodnocení badatelsky orientované výuky přírodovědy
5. Mgr. Lukáš Rokos: Metodické problémy sběru dat pro účely formativního hodnocení badatelsky orientované výuky přírodopisu
10:15 - 10:30 Přestávka na občerstvení , 5. patro
10:30 - 11:15
6. PhDr. Iva Žlábková, Ph.D., Mgr. Markéta Váchová: Pozitiva a negativa využití formativního hodnocení v badatelsky orientovaném vyučování z pohledu učitelů matematiky na 1. stupni ZŠ
7. Mgr. Miroslava Dluhošová, DiS.: Edukace ve virtuálním světě
8. Mgr. Lenka Vojáčková: Projekty ve školách: Posun od pouhé kolegiality učitelů k rozvoji učení a odbornému růstu
Moderuje: doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D.
Učebna G510 - 5. patro
9:00 - 10:15 hod.
1. doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D., doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D.: Výzkum školní edukace (ne)připravený žák nebo (ne)připravený učitel?
2.Mgr. Andrea Preissová Krejčí, Ph.D.: Revize konceptu multikulturní výchovy jako výzva pro terciární vzdělávání
3. Mgr. Jana Máčalová: Atmosféra přijetí, respektive odmítnutí etnických skupin na českých školách
4. Bc. Michal Prokeš: Multikulturní výchova – rozvoj tolerantní, nebo xenofobní společnosti
5. PhDr. Petr Adamus, Ph.D.: Kvalita vzdělávání v inkluzívní škole
10:15 - 10:30 Přestávka na občerstvení, 5. patro
10:30 - 11:15
6. Mgr. Nikola Sklenářová, Ph.D.: Role školního hodnocení v rodinách s odlišným sociálním statusem
7. PhDr. Mgr. Ján Knapík, PhD.: Akceptácia veriaceho študenta v prostredí vysokej školy
8. Mgr. Tomáš Koláček: Diverzifikace ve vzdělávání
Moderuje: doc. PhDr. Tomáš Čech, Ph.D.
Učebna G301 – pozor, učebna je jiná než ve čtvrtek 17. 3.
9:00 -10:10 hod.
1. Mgr. Zuzana Svobodová: Zápis dítěte do první třídy, kritéria, spravedlivost a pohled zákonných zástupců
2.Mgr. Simona Šlosárová: Emocionálna inteligencia a jej význam pre študijnú i osobnostnú sféru
3. doc. PhDr. Tomáš Čech, Ph.D., Mgr. Denisa Junáková: Zážitkově orientovaný program prevence kouření u dětí mladšího školního věku
4. PhDr. Dagmar Šafránková, Ph.D.: Současný svět jako východisko změn výchovy a vzdělávání žáků a učitelů
5. Dr. Maria Kocór: Dlaczego dzieci nie lubią szkoły, a nauczyciele wypalają się w zawodzie?
10:15 - 10:30 Přestávka na občerstvení, 5. patro
6. Mgr. Soňa Divilová: Sémantický diferenciál jako jeden z výzkumných nástrojů vhodných pro zjišťování postojů žáků ke stáří a seniorům
7. Mgr. et Mgr. Marta Kolaříková, Ph.D.: Edukace dítěte předškolního věku z prostředí sociální exkluze
8. Mgr. Bc. Martina Rozsypalová: Manipulace žákem aneb chování učitele ve výukové komunikaci
9. Mgr. Lucia Foglová: Životná spokojnosť v kontexte školskej úspešnosti
Moderuje: PhDr. Zuzana Sikorová, Ph.D.
Učebna G508
9:00 - 11:15
1. Mgr. Iva Červenková, Ph.D.: Analýza scaffoldingových strategií žáků při učení se z textu prostřednictvím eyetrackingu
2. PhDr. Radim Badošek, Ph.D.: Emoční scaffolding
3. doc. Mgr. et Mgr. Alena Seberová, Ph.D.: Scaffolding jako fenomén pohledem učitelů – tvorba výzkumného nástroje
4. Mgr. Taťána Göbelová, Ph.D.: Možnosti využití fenomenologického přístupu jako metodologie evidence reality – možnosti interpretace zkušeností učitelů a žáků se SCF (scaffoldingem) metodou IPA
5. PhDr. Lucia Lacková, Ph.D.: Scaffolding jako fenomén pohledem žáků – tvorba výzkumného nástroje
© Ostravská univerzita 2008 - 2024
Ostravská univerzita, Dvořákova 7, 701 03 Ostrava